Tilbagemeldinger fra tidligere kunder

Uddrag fra tilbagemeldingerne PUST Rejsen 20.-27.april 2014:

Kære Pia – Man kan se, at du LEVER i CastelVittorio og for det projekt, du har gang i, og man ser, at de lokale beundrer dig – men”som én af deres”. Du er en meget stor del af denne success, hvor jeg i hvert fald følte mig ganske “høj” – endorfinerne løb rundt i kroppen det meste af tiden.

Ugen oversteg i høj grad, hvad jeg havde forventet. Det føltes som at være mange, mange år yngre – helt tilbage til studietiden med musiktimer/rejser. Dét at være sammen om sang og musik bør rigtig mange opleve. Det skaber liv, glæde, sammenhold/venskaber og grin og humor.

Gode værelser med fine badeforhold. Hyggelig spisestue, hvor alt var sat frem til morgenmad – og ingen opvask, skønt! Fin, stor altan med udsigt over torvet. Godt at være i CastelVittorio, hvor det meste skete. Jeg følte mig hjemme her og kunne finde på at leje mig ind her en anden gang.

Fantastisk søndag, da vi ankom at blive modtaget på Buscuin med varme og dejlig, lokal mad efter en lang rejse. Dejligt værtspar, som er gode til at få folk til at føle sig hjemme. De andre steder, vi spiste var også af udsøgt kvalitet – forskelligt, men med den lokalkolorit fra stedet, som gør, at det bliver afvekslende. God mad alle steder. Det var godt, at vi havde en eftermiddag/aften fri til selv at vælge og være os selv.

Godt og afvekslende program. Rundvisningerne gav mig et kendskab til stedet – anede dårligt hvor det lå, før jeg kom derned!! Har herefter lyst til at komme tilbage hertil.

ALT I ALT EN FANTASTISK UGE.

Mange hilsner fra Annalise – 1. maj – 2014

_________________________________________________________________________

Kære Pia,

Ugen levede i høj grad op til mine forventninger og meget mere.  Det har været en fantastisk rejse både musikalsk, kulinarisk og oplevelsesmæssigt.

Casa Rosa har været dejligt, charmerende at bo på og jeg tror, at vi alle føle os godt tilpas med serviceniveauet.

Sangundervisningen var i top og det er herligt, at du har så sangvinsk tilgang til alle vores individuelle og uøvede stemmer. Af og til lød det vist ad helvede til:-). Men din positive tilgang til os havde en afsmittende effekt, og gav lykkefølelse, når sangprojekterne lykkedes.  Det efterlod stor tilfredshed hos os alle tror jeg.

Måltiderne var velsmagende, overdådige og der var rigeligt af dem. Det var en forhøjelse af stifte bekendtskab med Terry og hendes kokkekursus, som var lidt ud over det sædvanlige. Pragtfuldt sted og dejlige “krofolk.” Udflugterne var fine og igen blev vi mødt af hjertelighed og generøsitet, de steder, vi kom hen. Det var også en fornøjelse at besøge Ventimiglia, som jo har storby-atmosfære og det var lidt tiltrængt for mig.
Turen til kapellet lørdag på egen hånd kan varmt anbefales som fast ingrediens til fremtidige Pust Rejser. Den gode “kapellan” fortalte ivrigt på italiensk, hvad der foregik på kalkmalerierne –  der nærmest fremstod som en 600 år gammel tegneserie. Og selve turen derop var en frodig og smuk oplevelse.

Jeg har ingen forslag til forbedring, det var helt som det skulle være – også hotel Terme, som var ovre i en helt andet boldgade end den rustikke, charmerende, italienske ånd.

Jeg kan ikke sige andet, end det har været en dejlig oplevelse at være med på din kulinariske korsangs-uge.

Jette Olsen

__________________________________________________________________________

Kære Pia,

Jeg boede hhv på Casa Rosa og Hotel Terme. Det var en oplevelse at bo på Terme med stort og indbydende morgenbord, et velfungerende værelse og afprøvning af svovlpoolen. Men jeg foretrak miljøet på og omkring Casa Rosa . Værtinden Marisa var smilende og hjælpsom og kaffen var virkelig god. Jeg sov så godt, at jeg ikke hørte kirkeklokkernes time- og halvtimeslag. Udsigten fra balkonen mod Castelvittorio er enestående. Pigna er en dejlig lille by med få men gode spisesteder – bedst på trattoria`et La Posta.

Jeg kan ikke prioritere mellem udflugterne, som alle var gode. Besøget i Møllen med den lækre mad og værtindens engagement var fint. Det indendørs marked i Ventimiglia var også godt at opleve, og vi købte vin og lidt madlækkerier, som vi spiste i den nærliggende park – det var rigtig fint. Tøjmarkedet gav mulighed for at ose og bruge shoppegenet.

Sangundervisningen var selvfølgelig en stor og betydningsfuld del af opholdet. Pia, du er en fantastisk underviser, som fik os til at slappe af og synge løs. At vi nåede at lære så mange sange, og kunne slippe nogenlunde af sted med en “offentlig” koncert, er næsten ubegribeligt. Men det var sjovt, og jeg var slet ikke nervøs – takket være dig og den gode stemning der var i koret.

Det var også enestående, at du med en smittende ro og parathed sørgede så godt for os: både med kørsel, måltider og udflugter. Du havde tilrettelagt et fantastisk intenst og oplevelsesfuldt program, som jeg nød hele vejen i gennem.

Hvis jeg skal prioritere blandt de mange, mange dejlige oplevelser så er jeg mest glad for:

Sangundervisningen – selvfølgelig; og koncerten.

At bo i Pigna – Casa Rosa

De skønne måltider med områdets specialiteter. Både den første aften hos Terry, middagen på Terme, fredag på Portico, og den frokost, du havde arrangeret på Piazzaen, var dejlige og meget mere velsmagende og autentiske, end den mad jeg smagte i Rom for ½ år siden.

Vinsmagning med de vidunderlige oste.

Kokkeskolen med Terry var sjov og resultaterne gode. Og jeg skal love for, at Terry og sikkert også andre italienske husmødre bruger gode råvarer og  meget tid på den gode mad. Det var tankevækkende ift dansk madlavning.

Lækkerierne på Møllen.

Og af udflugter især Kapellet og området omkring kapellet. Men også Broen i Dolce Aqua og det indendørs marked i Ventimiglia.

Jeg har svært ved at vælge noget fra, men det havde nok været godt for mig med en hel eller halv dag, hvor jeg bare skulle sidde et smukt og roligt sted og nyde roen, de smukke omgivelser, lys og luft – i en slags meditativ tilstand.

Deltagerne var alle positive og imødekommende. Der var en fin stemning og god snak og latter.

Jeg er meget begejstret for –  og imponeret over – dit engagement i både at bevare lokalområdets store kvaliteter og alligevel udvikle et bæredygtigt og levende miljø omkring musik, kultur, mad. Jeg har haft en smuk, glad og berigende uge, som jeg siger mange tak for. Et synligt bevis på denne livsnydelse er 1½ kg ekstra på sidebenene.

Jeg håber, at det kan lykkes for dig at fortsætte på dette høje niveau til en rimelig pris..

Og så er der sikkert noget, jeg har glemt at få med.

kærlig hilsen Birte

__________________________________________________________________________

“Ugen levede helt op til mine forventninger, jeg havde det sjovt og rent musikalsk var det en god proff. tilgang selv om vi havde forskellig sangmæssig baggrund.” Beatrice Henriques, juli 2014
___________________________________________________________________________

Tak for en forrygende sjov, hyggelig, interessant og lærerig uge. Og tak for din rummelighed. ” Karin Fridlund, juli 2014

____________________________________________________________________________

“Tak for en god uge fyldt med mange oplevelser i alle retninger…også udover livremmen;-)” Anette Thode Nielsen, maj 2014
______________________________________________________________________________
“Jeg synes,at det var en dejlig ferie på alle måder.Vi havde det jo rigtig hyggeligt og sjovt. Jeg ville gerne synge flere timer om dagen,så kunne man optræde med  2-og 3 stemmige sange,selvf.afh.af antallet  Jeg nød koncerten på torvet.Den vil jeg altid have i erindring.Jeg kunne bestemt godt tænke mig at være med en anden gang.” Birgitte Skjærven, juli 2015
” Tak for en dejlig uge med søde gæster og søde lærere! Hvor er det dog et smukt sted, du havde fundet der. Fantastiske byer og smuk natur.

Jeg syntes, at vekselvirkningen mellem at synge og udflugterne om eftermiddagen var perfekt. En uge med sang både formiddag og eftermiddag kan jo lige så godt foregå på Østerbro! Det behøver man jo ikke tage til Italien for J! Formålet med at rejse ud i verden er jo at se et nyt område og at lære lokalbefolkningen at kende. Det syntes jeg blev indfriet til fulde i sidste uge, da du jo havde banet vejen for os. Det var hyggeligt, at de lokale hilste på os, og havde vi været i stand til at tale sproget, er jeg sikker på, at de havde slået en sludder af med os.” Britta Tvegaard, maj 2014